Monday, December 20, 2010

ape salah diri ini ?

urm , ape salah aku ?
jahat ke ? teruk ke ? nape sume mcm laen jerr ? hari2x aku dok pkir pasal nie .
tahh la , dowg xkenal ag aku . nape dowg nak judge aku dari luaran ? niat aku baek .
tapi ade jer halangan , ade jer rintangan . kalu xsuke ckp jer , && aku xkan kaco idop sape2 ag . mybe aku nie owg luar , owg asing . kann ? xpelahh . it's oke . mybe aku jer yg pkir bkn2 . dala xmo pkir pasal nie ag :(

Wednesday, December 1, 2010

01 dec 1990 - 01 dec 2010


ha ape laa yg kowg pkir biler tgok tajuk entry aku kali nehh erk ?
- 01 dec 1990- 01 dec 2010 -
ape yg menarik tentang tarikh nie ehh ?
huu , ala mesti kowg da buleyy agak tuu tarikh ape kan ?
yela tarikh lahir aku la .
&& arini da genap umo aku 20 tahun .
da makin tua dah aku , ehh cait bukan tua tapi matang k . hee (:
sekejapnyer mase berlalu . 
skang da masuk 20-an da , nnti2 30-an lak , pas2 40-an .
perghh cepatnyerr tua . huhuhu
 dulu cenonet jerr . 
hah tgok la nie :








skang da 20thn da . 
.suke.
.suke. 
.suke.

note : tengs mak && abah sbb lahirkan , besarkan  & beri didikan kt anakandamu nie . tengs kt akak2 & abg2 sbb always bg support & nasehat , juge menjadikan sy mangse buli kamu sumer . haha . tengs kt kwn2 yg ade susah senang bersame saya , xlupe jgak pada insan yg saya cintai , tengs 4 everything . huhu . tanpa kamu semua siapalah saya . ketahuilah bahawa saya sayang kamu semua sampai biler2 (:





Monday, November 29, 2010

selamat pengantin BARU !

- SELAMAT PENGANTIN BARU TIQAH !
- huu . alkisahnyer arini aku g kenduri kawen mber kelas aku mase kt skola dulu .
mcm xcaye da ramai mber2 aku yg da kawen . 
- tp still rmai jgak yg belum kawen , tgah tguu turn kot . ha ha ~
- tp besh sgt tadi , dpt jumpe kwn2 lame . rinduu kot kt dowg sumer . 
- sempat gak aku snap beberape pic , so kowg tgok la sendiri pic2 yg aku snap kt bwh2 nie k (:







Wednesday, November 24, 2010



1What is your name ?
aszua bte kamal basri .

2.   Your nickname ?
azua , zua , ewa , wawa .

3.   How old are u ?
nk masuk 20 . huhu .

4.   Single or taken ?
 taken !

5.   Your fav colour ?
merah , oren , hijau ( warna trafik light k ) hee (:

6.   When is the last time u cried ?
ahad malam , sbb ? xdiketahui . cehh rahsia la k .

7.   3 things u love doing when stressed/emo ?
nges jika perlu , tdow or dgr music .

8.   3 things u wish could happen ?
- berjaya dlm hidup .
- dpt melancong 1 dunia . ha ha !
- jadi jutawan , kah3 !

9.   Do u wear make up ?
kalu nk kuar je pakai .

10. What are those ?
aqua gel foundation maybelline , conclear maybelline , compact powder silkygirl , blusher , eyeliner , maskara silkygirl , lipbalm nivea (:

11.  What are your fav shoes ?
xkesah janji selesa & cantek dilihat . 

12. Your forever love brands ?
nicole , roxy , levi's , sumer aku suke la , asal berkenan aku layan jerr . 

13. Your all time fav song ?
aduhh , byk sgt la . 

14. Which boy band u are crazy to ?
ntah la , xde idea .

15. If you had a chance to pick a celebrity to be your boyfriend, who will it be?
lee min hoo . wakaka !

16. Why ?
sbb watak dye dlm BOF .

17. What can be found in your handbag ?
wallet , compact powder , lips balm , nfon , kamera digital sony & resit yg tah pape .

18. Do u think u are beautiful ?
ntah , biase je kot . 

19. Are u proud to be a girl ?
yupp !

20. Tell me why
byk keistimewaan .

21. For you, what value should a ‘girl’ have, to be a beautiful girl?
cantek luaran & dalaman (:

21. Tag to :
semua followers !

Tuesday, November 9, 2010

osce .

tadi aku baru jer seat exam untuk osce .
&& untuk pengetahuan korang aku group pertama yg masuk dlm simulation ward yg da mcm neraka tu .
siyesly aku benci osce !
sbb bila time osce jerr :

aku mesti group 1st .
pas2 jantung aku mcm nk terkeluar jer .
stress !
mesti aku ase cm bodoh jer time duk kt depan examiner tuu .
blurr , tu mmg WAJIB !
frustrated sbb xdpt bwat yg terbaekk :(

noted : naseb bek ade dinasour comel nie , tenang cket ati aku , huhu . rawrr :)
       : hope sumenyer oke3 jer , i'allah .

Monday, November 8, 2010

fb .

aku dah pown deactived fesbuk aku !
supaya aku dpt tenangkan pikiran .
bye2 fesbuk :)

Wednesday, November 3, 2010

yahooo..........

final exam da abess .
hilang tension , huuu
nak tdow puas2 . nak rilek puas2 :))


noted : still worried about result . aha !

Saturday, October 30, 2010

dpt award . hehehe

gugugu , terima kasihh byk2 kt cix umiee sbb kasik award nie kt sy . he he he !
gorgeous la sgt blog nie enn , berhabuk ade la kot sbb da lame ta update entry baru .
bz la kowg , skang nie duk ngadap note jer . maklum la ngah final exam .
i'allah blog nie akan di upgrade dari mase ke mase . tguu . huhu
 
p/s : tekan name cix umiee utk ke blog beliau , sekian terima kasih :))

Wednesday, September 29, 2010

di persimpangan dilema .


Masa berlalu
Tanpaku menyedari
Percintaan yang kita bina
Hampir terlerai

Apa salahku
Kau buat ku begini
Dalam dilema
Di antara jalan derita

Tidak pernah ku duga
Ini semua terjadi oh.. oh...

Janganlah engkau
Menghancurkan segala
Setelah lama
Kita mengharungi bersama

Usah biarkan cinta kita yang suci
Di lambung ombak
Karam di lautan berduri

Hanya satu pintaku
Moga kau menginsafi oh.. oh...
Semua ini...

Telah banyak yang ku beri
Sejak dulu lagi
Pengorbanan tiada pernah jemu
Hanyalah Tuhan saja
Bisa menentukan semua
Kesabaran daku menantimu oh.. oh...

Ku tetap memaafkan
Dan berdoa kau kembali
Sebelum diri melangkah pergi...

p/s : sharun ridwan , lagu nie utk awk .

Sunday, September 26, 2010

malas !
so da conclusion is ?
blog neyy akan tergendala bwat sementara waktu .
huu . 
antara faktor2 kemalasan adalah spt berikut :
jadual harian yg agak padat ala2 menteri .
keserabutan otak yang melampaui batas .
kekurangan idea dan buah fikiran yg bernas .
pembahagian mase yg lebih ke arah tdow . haha ! ( 2 sebenarnyer alasan paling tepat )

p/s : kowg jgn nakal2 mase aku tade k . hehehe . nanti ade mase aku post entry gempakk punyer . cewahh :)

Tuesday, September 21, 2010

tolong jgn :


✖ mengampu .
✖ membebel .
✖ menuduh xtentu pasal .
✖ mencarut .
✖ memaki hamun .
✖ menyaketkan ati .
✖ mengatal .
✖ merepek xtentu pasal .
✖ mengarah yg bkn2 .
✖ mementingkan diri sendiri .
✖ mencapub .

p/s : sumer nie very2 annoying . behave urself .

Monday, September 20, 2010

lagi & lagi .

huhu , ape yg kowg ley describe melalui tajuk entry aku kali nie ?
teka2 !
alaa mcm bese laa , praktikal lagii .
kali nie aku posting kat HTAA , wad melor 1B .
wad pas beranak . kikikiki
da lame sbenarnyer aku xpraktikal kt HTAA .
cm kekok pown ade gak . sblm2 nie direct practikal kt klinik jerr .

ok pengalaman ari nie xde la byk sgt .
tp kaki aku saket sgt2 , da lame xberdiri lame2 kot .
lau g reflexology besh gakk en . huhu ngarot jerr .

p/s : sori sejakk akhir2 nie xupdate blog sgt . da xde idea dahh . huhu . 
haa ag 1 lupe lak nk wish SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI MAAF ZAHIR BATIN . sori la lambat wish sbb ari2 bz sgt bab balik kg . cewahh . hehehe 

Monday, August 30, 2010

tin kosong .

tajuk post aku kali ni xrelated pown ngan ape yg aku nk citer sbenarnyerr .
tahh la , kali nie lebih kepada pengertian jiwa , rohani , hati && perasaan kot .

ape pengertian kowg bg bait2 perkataan kat atas 2 ?
kamuu pham x ape tuu jiwa ? rohani ? hati ? && perasaan ?
aku ase xde sape pown yang pham .
mmg xde sape pown nk pham kan ?

yg kamuu taw jage hati && perasaan diri sendiri je kann ?
thats enough kot bg kamuu .
selalu owg mesti ckap " ahh , peduli ape janji aku bahagia ".
ape tahh yg ade dlm otakk insan 2 .
sumpah aku xpaham .


susah ke utk nk jage ati seseorang ?
susah sgt ke ?
susah ke nk pham seseorang yg kamuu kenal ?
pernah x kamu ase saket ati ? 
kamuu taw x betapa saketnyer perasaan saket hati ?

kamuu suke kot tgokk seseorang tuu menangis sbb kamuu ?
cube letakk diri kamuu kt situasi cm 2 . 
suke kerr ? xtaw la plak kalu kamu jeniss yg xberjeniss .
or kamuu mmg suke ngan idop yang complicated .
huuu ..... complicated kan idup kamuu sowg ckup la , xperlu kongsi ngan owg lain .




p/s : ur life should be simple not complicated :)

Sunday, August 29, 2010

take it or leave it ?

uhhh , sejak akhir2 nie mcm masalah pulak jadik en .
mmg pening otak aku duk pkir .
mybe dugaan bulan poserr kot .

nape dlm idup nie ade mcm2 jenis manusia ea ? tah la aku mmg xpham , mybe tulaa yg di name kan asam garam kehidupan .
aku selalu terpikir , nape owg kt sekeliling kiter slalu mempertikaikan tentang kehidupan orang lain ? 
ermm perlu kerr ? 

kadang2 aku tgok , manusia nie suka merumitkan keadaan ? ape yg kowang sumer dpt ea ?
puas ati ehh kalu bercerita tentang kehidupan owg lain ? or bangge biler owg ckp kamuu reporter terhebat era kini ? pelik sgt2 .
emm , aku penah gak pikir xde mende yg betol pown pada mata setiap insan kt dunia nie .
"kalu salah pown salah , betol pown salah " ape tuu ? contoh yg aku dpt bg k , kalu kiter senyap owg ckp kiter kera sumbang , anti sosial , bla bla bla ..... kalu kiter bising owg ckp kiterr kecohh la , giler publisiti n bajett hot . adoii mmg xpaham ..... 

org tua2 selalu kate xkenal maka xcinta . kalu kiter xkenal seseowg tuu jgn la nk nilai dye dari mata kasar jerr , setiap manusia ade kelebihan dan kekurangan masing2 . jage tepi kain sendiri lebihh bagus dari jage tepi kain owg lain .  

p/s : no one label in this post , look by urself n better thinking how to make a good communication :)
stOp it !

Thursday, August 19, 2010

hari ini .



hari ni bg aku biase jerr .
pg2 bgun sahur .
pkul 7.45 g klinik .
bwat keje cm biase .
kul 3 blik uma .
solat . tdow . pas2 g bazar .
bkak pose n bla bla bla .
ari2 wt mende yg same jerr .

* al kisah arini *

tdi kwn aku tunjuk msg yg bf dye anta .
ya rabbi romantik sgt .
ayat bunge2 tuu .
aku trase kot .
ntahh .
owg lain hepi jerr .
aku ? 
hmm , ape nk jadi tahh .
kan besh aku jadi cm mber2 aku .
tp xpe .
aku tetap bersyukur :)

-THE END -

Wednesday, August 11, 2010

ramadhan :)

pejam celik pejam celik arini da 1st ramadhan ,
alhamdulillah sempurna jgak puase aku arini ,
walaupun macam2 aku kene hadapi ,
mungkin sebagai ujian dlm menghadapi kehidupan kott .

perasaan arini ntahh la ,
sedeh jugakk biler xdpt sambut ramadhan ngan parents,
tp xpe , nnti ade mase balik la kg kot ,
lg & lg sedeh sgt ngan dye ,
hmm .

sedeh jugakk sbb test pg tadi .

nape susah sgt .
adess , perot stress otakk pown stress .
kasihan mereka . huhu

*eh xterlambat ag kann utk aku ucap selamat menjalankan ibadah puase , puase jgn xpuase k .

Monday, August 9, 2010

20 PERKARA WANITA BENCI KAMU.




♂♀ MENINGGIKAN SUARA
Tahulah mereka dikurniakan suara yang ‘macho’ tapi kalau nak meninggikan suara sekadar menunjukkan ego, tak eloklah. Ini antara kelemahan lelaki kerana mereka mudah meninggikan suara walaupun pasangannya tidak bersalah.

♂♀ MAIN KAYU TIGA
Bab main kayu tiga ni masalah paling besar. Walaupun dah ada kekasih, mereka sukar untuk setia. Apatah lagi kalau digoda, terus disambar tanpa mempedulikan perasaan kekasihnya.

♂♀ SUKA ‘CUCI MATA’
Kebanyakan lelaki sukar mengawal mata (mata keranjang). Pantang jumpa perempuan cantik dan seksi mulalah mata tu macam nak terkeluar. Walaupun sedang bersama kekasih, si dia tidak akan peduli. Bagi mereka tidak salah kalau sekadar mencuci mata tetapi hati kekasih kenalah jaga juga cik abang!

♂♀ MENGONGKONG
Itu tak boleh, ini tak boleh, sikit-sikit nak kontrol. Segala gerak-geri kekasih dikawal, sampaikan nak berpakaian pun harus ditentukan. Kalau nak keluar ke kedai pun kena repot dulu, kalau tidak mulalah tercetusnya pertengkaran kerana hal sekecil itu. Tetapi, mereka akan melenting pula sekiranya aktiviti-aktiviti mereka disoal siasat oleh kekasih mereka… Macammana tu?

♂♀ EGO
Ini merupakan masalah paling ketara dan merimaskan kaum wanita. Keegoan dan lelaki memang tak dapat dipisahkan. Tetapi ada kalanya lelaki menjadikan keegoan sebagai alasan untuk mereka bertindak tanpa mempedulikan perasaan si gadis. Keegoan membuatkan lelaki mempunyai kuasa veto dalam kehidupan mereka termasuklah memimpin kaum wanita. Tidak salah mempamerkan ego tetapi biarlah kena pada tempatnya.


♂♀ MENIPU
Masalah yang ketara apabila lelaki suka menipu ataupun memberikan alasan yang tak munasabah. Sanggup memungkiri janji dan memberikan alasan yang mereka mempunyai masalah yang tak dapat dielakkan padahal sebenarnya mereka enggan melaksanakan janji mereka sendiri. Ada juga yang sudah berpunya tetapi mengaku solo. Berterus-teranglah wahai kaum lelaki kerana kaum wanita lebih menghormati mereka yang memiliki sifat berterus-terang ini. Sifat menipu dan suka berdolak-dalih ini lama kelamaan akan membuatkan semua gadis akan menjauhi anda.

♂♀ PERASAN
Aduhaiii… lelaki ini cepat perasan terutamanya jika mereka ini berkerjaya baik, berpenampilan menarik dan mempunyai wajah yang hensem. Boleh tu mengaku merekalah yang menjadi lelaki idaman para wanita. Tapi, mungkin pada pandangan seorang wanita mereka ini sederhana sahaja tapi mereka ini yang suka perasan lebih. Bukan semua wanita memandang pada paras rupa, kalau dah terlebih-lebih perasan tuu… Ada wanita yang lebih suka mengutuk dari memuji…

♂♀ MEMENTINGKAN DIRI SENDIRI
Susah juga kalau dapat yang mementingkan diri sendiri ni. Lelaki selalunya tidak mahu mengalah dan ingin menegakkan pendapat sendiri tanpa mempedulikan luahan pasangannya. Mereka juga suka mendahulukan kemahuan mereka dan jarang hendak mementingkan perasaan kekasih… Egolah katakan! Tidak semestinya pendapat kaum wanita ni tak boleh diguna pakai.

♂♀ KURANG MEMBERIKAN PERHATIAN
Lelaki kadangkala suka bertindak sambil lewa dan kurang memberikan perhatian tidak kira dalam apa jua urusan. Tetapi kalau urusan yang berkaitan dengan dirinya sendiri, pantas pula melaksanakannya. Jika berkaitan teman wanita, alamatnya… mereka kurang mengambil perhatian. Mengapa ya? Kaum wanita sebenarnya bukan minta diberikan perhatian 24 jam tetapi cukuplah sekadar pasangannya mengambil tahu akan dirinya kerana sifat semulajadi seseorang wanita itu yang ingin bermanja dan dimanjakan.

♂♀ CEMBURU BUTA
Orang kata cemburu tandanya sayang, tapi kalau cemburu tak tentu pasal dan memanjang saja cemburu, tentu rasa tak selesa juga. Agaknya lelaki yang kuat cemburu ni takut kekasihnya terlepas ke tangan kumbang lain kot. Harus diingat, bukan semua perempuan suka kekasihnya kuat cemburu. Tapi, ada juga sesetengahnya suka apabila teman lelakinya cemburu kerana seolah-olah teman lelakinya amat menghargai dirinya. Jangan cemburu buta sudahlah, malas jugak nak layan kadang-kadang!

♂♀ MAT A DUITAN
Jangan tak tahu ada juga lelaki mata duitan atau pun gelarannya ‘lelaki spedo’. Mereka tak kisah nak kikis duit kekasih dengan 1001 macam alasan yang adakalanya tidak logik diterima dek akal fikiran. Kalau kisah perempuan mata duitan kita sudah biasa dengar, tapi kalau lelaki pula yang mata duitan… apa cerita ni?? Takkan masa-masa macam ni keegoan lelaki hilang pulak?!!

♂♀ KOMITED TERHADAP KERJAYA
Susah kalau dapat teman lelaki yang terlalu komited dengan kerjaya. Mereka ni selalu sangat memberi banyak alasan kerja apabila diajak keluar. Kalau keluar bersama, selalu pula bercerita tentang kerja dan merungut sering dibebani kerja yang menimbun. Bukanlah tidak boleh lelaki mementingkan kerjaya tetapi pandai-pandailah membahagikan masa bersama teman wanita. Paling tidak pun, seminggu sekali luangkan masa menemaninya dan lupakan segala hal berkaitan kerja. Bukannya kaum wanita ni tidak memahami kalau teman lelakinya pandai membahagikan masa…

♂♀ PANAS BARAN
Aduiii… masalah yang boleh menimbulkan fobia terhadap seseorang gadis apabila mendapat kekasih yang panas baran. Pantang silap sikit, mahu dihambur segala kemarahannya. Ada juga kesilapan bermula dari diri sendiri tetapi tetap menyalahkan orang lain. Setakat kena tengking boleh lagi diterima walaupun sebal satu badan tapi, bagaimana kalau siap sepak terajang? Kalau nak sepak terajang carilah mereka yang sepadan dan janganlah berlawan dengan kaum yang lemah bang! Di mana sifat bertanggungjawab dan kepimpinan yang ada? Cuba-cubalah kawal kerana setiap dari kita ada barannya, cuma kena pandai-pandai mengawallah. Kalau dah tak terkawal sangat, tak payah bercintalah cik abang oiii!!!

♂♀ KAKI MEROKOK
Ini satu lagi sifat kaum lelaki yang melemaskan wanita. Asyik berasap sana sini, naik lemas dengan bau dan asap rokoknya. Dalam sehari adakalanya habis sekotak rokok. Kalau habiskan duit dengan makan benda berfaedah tak apa juga, ini tidak… asyik menyedut asap yang tidak menyehatkan. Kalau asap tu membawa kesan pada diri sendiri saja tak apa juga, ini tidak… membawa kesan juga pada orang sebelah menyebelah. Kadang-kadang teman wanita menegur bukannya apa, dia sayangkan kita juga dan tak mahu kita jatuh sakit. Lagipun mereka juga tak nak teman lelaki mereka membazirkan duit dengan merokok.

♂♀ PENGOTOR
Ada segelintir lelaki sukar nak menyedari diri mereka ni ada yang pengotor. Terutama bab meludah atau membuang kahak merata-rata. Yarkkk!!! Ada juga yang jarang basuh seluar, pakai baju yang sama berulang kali, tidak memakai deodarant dan macam-macam lagi sampaikan badan sudah berbau semacam pun dia tak sedar. Tidakkah mereka ini terasa segan apabila menyedari badan sudah berbau?? Entahlah… hanya kaum lelaki yang bersifat pengotor ini saja yang dapat menjawabnya.

♂♀ GELOJOH
Kalau bab makan, lelaki ni agak gelojoh. Macam ‘food machine’. Mereka lemas melihat teman wanita mereka makan terlalu sopan tetapi mereka tidak sedar cara mereka makan yang gelojoh juga melemaskan kaum wanita. Sepatutnya, samada lelaki mahupun wanita patutlah makan dengan bersopan. Buat apa terkejar-kejar?

♂♀ PENTINGKAN KAWAN-KAWAN
Sanggup membatalkan temujanji semata-mata hendak bermain bola sepak ataupun menonton WWF bersama kawan-kawan. Lelaki juga selalu mementingkan kawan-kawan dalam banyak hal. Sekali-sekala bolahlah, jangan pula selalu saja memberi alasan hinggakan masa bersama teman wanita tiada langsung semata-mata untuk menghabiskan masa bersama kawan-kawan. Apa guna bercinta kalau macam tu gayanya? Kalau ada masalah pula, kawan-kawan sebagai tempat mengadu dengan alasan tidak sesuai bercerita dengan si dia. Kalau dah memilih si dia sebagai kekasih, mungkin satu hari si dia juga akan menjadi isteri anda, jadi takkanlah anda selalu hendak merahsiakan sesuatu dari dia. Tak eloklah berbuat demikian, nanti si dia terasa seolah-olah dirinya tidak penting buat anda pula.

♂♀ TIDAK TAHU MEGHARGAI
Sukar untuk bertemu lelaki yang tahu menghargai perasaan atau pun perbuatan kekasihnya. Ada pula yang berpura-pura tidak mengambil tahu walaupun menyedarinya. Mereka seboleh-bolehnya mahu si dia terang-terangan menunjukkan sikap meghargai mereka ini. Kalau setakat sikit-sikit atau sekadar kiasan tu, alamatnya mereka akan berpura-pura tidak menyedarinya. Apa salahnya sekali-sekala, tunjukkan sikap anda yang menghargainya di atas apa yang cuba dilakukannya terhadap anda seperti memberi hadiah kecil. Setidak-tidaknya ucapkanlah terima kasih setiap kali dia cuba berbuat sesuatu untuk anda.

♂♀ PUTAR BELIT
Lelaki ni ramai yang pakar memutar-belitkan kenyataan walaupun ternyata sememangnya merekalah yang bersalah. Bagi mereka, putar belit ini tak mengapa asalkan si dia mempercayai alasan tersebut dan mereka akan terlepas dari kesalahan sendiri. Sekiranya anda benar-benar menyintai pasangan anda, perkara begini seharusnya tidak berlaku kerana apa akibatnya sekiranya si dia mengetahui juga tipu helah anda suatu hari nanti. Kalau anda tak pandai menyelamatkan keadaan, melepaslah anda! Jujurlah pada pasangan anda.

♂♀ SUKA KONTROL MACHO
Peh! Nak dikatakan macho, ada juga yang tak. hancur je yang lebih kot! Terutama bab sikap, mahu lebih gentleman, berketrampilan dan hensem. Seboleh-bolehnya mereka mahu menampakkan yang diri mereka lelaki sejati dan ada elemen HERO. Tak perlulah nak merasakan diri anda macho kerana wanita sahaja yang layak membuat penilaian terhadap anda. Sekiranya anda rasa diri anda macho, tetapi pada mata wanita tersebut anda tidaklah semacho yang disangkakan, tak guna juga!

 p/s : huhu , kat atas ni list sikap2 lelaki yg pmpuan xsuke , yg aku highlight warne merahh 2 thats mean mmg aku mnyampah gilerr babeng , mmg xley trime perangai cm2 . lau kowg aku xtaw la , tepuk dada tanye selera k . peace2 !!
Smiley

Wednesday, August 4, 2010

PERTANYAAN UNTUK CINTA



“Adakah tapak tanganmu berkeringat, hatimu
berdebar kencang dan suaramu tersekat di dadamu?
Itu bukan Cinta, itu SUKA.

Adakah kamu tidak dapat melepaskan pandangan
mata darinya?
Itu bukan Cinta, itu NAFSU.

Adakah kamu menginginkannya kerana kamu tahu
ia ada di sana?
Itu bukan Cinta, itu KESEPIAN.

Adakah kamu mencintainya kerana itulah yang
diinginkan semua orang?
Itu bukan Cinta, itu KESETIAAN.

Adakah kamu tetap mengatakan kamu
menyintainya kerana kamu tidak ingin melukai
hatinya?
Itu bukan Cinta, itu BELAS KASIHAN.


Adakah kamu menjadi miliknya kerana pandangan
matanya membuat hatimu melompat?
Itu bukan Cinta, itu TERGILA-GILA.

Adakah kamu memaafkan kesalahannya kerana
kamu mengambil berat tentangnya?
Itu bukan Cinta, itu PERSAHABATAN.

Adakah kamu mengatakan padanya bahawa setiap
hari hanya dia yang kamu fikirkan?
Itu bukan Cinta, itu DUSTA.

Adakah kamu rela memberikan semua perkara
yang kamu senangi untuk kepentingan dirinya?
Itu bukan Cinta, itu KEMURAHAN HATI.

Tetapi

Adakah kamu tetap bertahan kerana campuran
antara kesakitan dan kegembiraan yang
membutakan dan tak terfahami … menarikmu
mendekati dan tetap bersamanya?
ITULAH CINTA.

Apakah kamu menerima kesalahannya kerna itu
bahagian dirinya dan siapa dirinya?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu tertarik dengan orang lain tapi setia
dengannya tanpa penyesalan?
Jika demikian, ITULAH CINTA.

Adakah kamu menangis kerana kesakitannya
walaupun saat itu dia kuat?
ITULAH CINTA.

Adakah hatimu sakit dan hancur ketika dia
bersedih?
ITULAH CINTA.
Adakah hatimu gembira ketika dia berbahagia?
ITULAH CINTA.

Adakah matanya melihat hatimu dan menyentuh
jiwamu begitu mendalam sehingga menusuk?
Yang demikian itulah namanya CINTA.

p/s : b , sy tahu sy CINTA kan awk !

kelainan ?

ermm apesal sejak akhir2 ni aku ase cm lain jerkk .
da takk same cm dulu .
mybe sbb byk sgtt prob kot .
xlarat nk pikir .
sampai kdangg2 aku ase cm nak marah jerr .

sori laa , especially kt kwn2 aku .
huu , aku mmg cmnie .
perengus , ckp pown ikot sedap jerr .
aduss , ni laa tabiat aku dari kecik .
berubah cepat ! hua3 

p/s : weyy kowg jgn jadi cm aku , nanti cepat tua woo . huhu

Tuesday, July 27, 2010

Kim Yu Kyung - Starlight Tears

when i close my two eyes .
i can only see you .
only you !

Monday, July 26, 2010

boringnyer .



adehh boringnyerr . 
nk wtpe ehh kalu boring2 cmnie ?
haa korek idung pown beshh nie .
hak3
MySpace
korek idung jap ehh . 

okehh da cyapp .
mmg terbaek lahh ! 
hahaha 
MySpace
angkat jari ckett . huhu

hmm . lagi2 ? 
nk wtpe lagi nie ?
aduhh . boringnyerr .
haa , jomm dgr lagu lak .
http://www.emocutez.com
angguk2 ckett baru syok layan .

pas2 nk watpe lak ehh .
ha kiter bersenam lahh pulak .
ikot jerr ape yg aku wat taw .

mule2 wat cmnie .
http://www.emocutez.com
okeh depakan tgn kowg pas2 wat cmnie , bwat lembut2 jerr baru la ade feel .
 
 pas2 wat cmnie plak .
http://www.emocutez.com
haa , yg ni ala2 taici cket . kene ade soul k , sbb 2 la yg sebelum ni aku soh wat lembut2 jerr . baru la ade feel kan ?

yg seterusnyer cmnie lak k .
http://www.emocutez.com
okehh , yg nie kowg kene gedik2 cket . goyang2kan badan pas2 wat tgn cm2 . ala2 xyah segan2 . mcm xbese lak kan . huhu

okehh , yg lembut2 dah , taici pown dah , gedik pown dahh . ha kali ni kiter wat yg ganas2 ckett . baru la stylo . huhu .
http://www.emocutez.com
haa , yang ni mmg bagus untuk kesihatan mental juga fizikal . sape yang ade masalah kekeliruan identiti mahupun yang ade masalah imsomnia mmg di sarankan utk bwat cmnie 3kali sehari .

k la aku nk g bunuhh owg lakk . baru la puas ati .
http://www.emocutez.com
haha jgn risow aku juz bunuh tikus jerr . yeahh , tikam lagi ! tikam lagi ! hahaha , mmg puas ati aku .
 
okey la aku da penatt da haa .
http://www.emocutez.com

okey bubye sumer ! selamat mencuba taw !

Sunday, July 25, 2010

Wednesday, July 21, 2010

cara dan gayaku memilih lelaki (:

Lelaki idaman saya adalah…
Seorang lelaki yang beriman…
Yang hatinya disaluti rasa takqwa kepada Allah…
Yang jiwanya penuh penghayatan terhadap Islam…
Yang sentiasa haus dengan ilmu…
Yang sentiasa dahaga akan pahala…
Yang solatnya adalah maruah dirinya…
Yang tidak pernah takut untuk berkata benar…
Yang tidak pernah gentar untuk melawan nafsu…
Yang sentiasa bersama kumpulan orang-orang yang berjuang di jalan Allah…
Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menjaga tuturkatanya…
Yang tidak bermegah dengan ilmu yang dimilikinya…
Yang tidak bermegah dengan harta dunia yang dicarinya…
Yang sentiasa berbuat kebajikan kerana sifatnya yang penyayang…
Yang mempunyai ramai kawan dan tidak mempunyai musuh yang bersifat jembalang…
Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang menghormati ibunya…
Yang sentiasa berbakti kepada kedua orang tua dan keluarga…
Yang akan mendidik isteri dan anak-anak mendalami Islam…
Yang mengamalkan hidup penuh kesederhanaan…
Kerana dunia baginya adalah rumah sementara menuju akhirat…
Lelaki idaman saya…
Sentiasa bersedia untuk menjadi imam…
Yang hidup dibawah naungan Al-Quran dan mencontohi sifat Rasulullah…
Yang boleh diajak berbincang dan berbicara…
Yang menjaga matanya dari berbelanja…
Yang sujud penuh kesyukuran dengan rahmat Allah keatasnya…
Lelaki idaman saya…
Tidak pernah membazirkan masa…
Matanya kepenatan kerana penat membaca…
Suaranya lesu kerana penat mengaji dan berzikir…
Tidurnya lena dengan cahaya keimanan…
Bangunnya subuh penuh kecergasan…
Kerana sehari lagi usianya bertambah penuh kematangan…
Lelaki idaman saya…
Sentiasa mengingati mati…
Yang baginya hidup di dunia adalah ladang akhirat…
Yang mana buah kehidupan itu perlu dibaja dan dijaga…
Agar berputik tunas yang bakal menjadi baka yang baik…
Meneruskan perjuangan Islam sebelum hari kemudian…
Lelaki idaman saya adalah…
Lelaki yang tidak terpesona dengan buaian dunia…
Kerana dia mengimpikan syurga…
Di situlah rumah idamannya…
Dan dia ingin membawa saya bersama…
Dialah lelaki idaman saya…
p/s : erkk ade lagi x ciri2 lelaki mcm kt atas tuhh ? mybe juz tggal harapan jela kot . huhu