Saturday, May 28, 2011

IMPIAN atau sekadar MIMPI di malam hari ? oh TIDAK !



assalamualaikum readers & followers (:



dari kecik ag aku ade impian, & sudah semestinya impian aku hebat2 belake, xsame mcm impian korang(walaupun same jer sebenarnyer, HAHA). impian aku dasyat2 belake, xmcm korang gakk(padahal serupe jerk, NGADE!) impian & cita2 same ke ekk ? same kot. HEHE :D 

dulu time kecik kwn2 abah aku selalu tanyer, " da besar nanti nak jadi ape?". dengan yakin & pasti aku jawab, "DOKTOR !" . setiap kali org tanye cita2 aku, mende tu la yg aku jwb, HUHU. dah la tanpa segan silu menjawab dengan bangga & yakin lak tuu. tah aku tahu ke x doktor tu ape. HUAHUAHUA =.=" 

siyesly aku xpenah tukar cita2 aku sampai la aku da masuk skola menengah. kire mase tu mmg cita2 1st aku da terbantut kot, same cm tumbesaran aku time tuu, hehe :) lepas masuk skola menengah jer, aku da xtaw nak jadi ape, fikiran selalu berubah, nk jadi cikgu, nk jadi ahli farmasi, nak jadi bisneswomen, arghh mcm2 la. yang penting cita2 aku nak beshh jerr. wakaka.(so far xpenah ag aku jumpe cita2 owg nak jadi PEROMPAK, korang penah ?) 

yg aku pelik at the end nape aku pilih nursing ekk?(aku rase korang tahu kot knape,HEHE) dan adakah aku akan menjadi seorang nurses ? JENG JENG JENG. 

HAHAHA, sebenarnyer aku juz nak list impian aku jerr, saje kasik intro gempak(gempak la sangat, adehh)  

impian yang konon konon akan menjadi realiti bagi diri aku adalah :

  1. memiliki GADJET TERKINI.
  2. menjadi ANAK SOLEHAH.
  3. berkerja, memiliki kereta & rumah sendiri < 30tahun.
  4. mempunyai PHD di usia yang tidak LANJUT.
  5. berkahwin < 27 tahun.
  6. memiliki sebuah KELUARGA BAHAGIA.
  7. mengembara ke SELURUH  DUNIA.(yang nie jangan HARAP !)
  8. mempunyai perniagaan sendiri < 40tahun.
  9. menunaikan UMRAH & HAJI.
  10. goyang kaki < 40/50/60 tahun.(bergantung pada tabungan masa hadapan)
HEHE, amacam? oke x impian aku? korang doa2 kan la, cukup 40 org mane taw makbul gak impian aku ^^ . JUZ FOR FUN, BORING.

lastly ehh, ape2 pown untuk mencapai impian kite haruslah bermula dengan NIAT, kemudian PENGORBANAN, disusuli dengan USAHA, SIKAP & MOTIVASI.


note : tetapi x semestinya kite akan dapat apa yang kita inginkan, ape pown kite haruslah bersyukur la dengan segala rezeki & ketentuan dari allah SWT (:


2 comments:

Anonymous said...

umor 60 baru nak goyang kaki.... org retire early ngan bnyk duit bru la btol goyang kaki.

gadis oren said...

alahai, name pown impian , juz for fun :p