Wednesday, May 25, 2011

dua kali gembira dalam satu hari :D


assalamualaikum sahabat blogger :D

"dua kali gembira dalam satu hari" tu diaa, aku punya seronokk rase mcm nak lompat sakan jerr. 
nak taw x sbb pe aku hepi gler arini ? nk taw dak ? huhuhu. meh nak gtaw. hehe :D

firstly : lulus exam final (:

alhamdulillah, syukur ke hadrat illahi, aku lulus gak exam final aritu, walaupown pointer aku juz naek 0.01 jerr, wakaka. tp tape, kire oke la tu. aku debar gak nak bkak student portal memula, aku tekan enter untuk check result, aku cepat2 duduk blakang pintu. risow + takot kot, tuhan jer yg taw perasaan aku time tuu. huhu. biler da bukak, aku slow2 tgok. 1stly of coz la aku tgok status aku LULUS or GAGAL & alhamdulillah lulus , fuhh tarik nafas panjang. lega selega leganya :D

secondly : lulus test JPJ (:

alhamdulillah sgt2 :D . meh nak citer pengalaman aku amek test JPJ. kalu sape yg dah ade pengalaman for sure korg tahu kan cmne debaran dye, pg tadi kul 8am aku da kuar dari uma menuju ke Akademi Memandu Warisan Jengka, sampai sane lebih kurang lam pukul 8.20am, tggu sampai kul 9am waktu utk mendaftar, aku tgok muke pegawai JPJ tu, haih mmg dup dap dup dap jantung aku, berdebar kot. lepas daftar ade taklimat & then kami dibhgikan kepada dua pondok, pondok utk lesen moto & pondok utk lesen kete. tadi aku dpt sesi 2 num 9. nk tggu smpai turn aku punyer la xsenang duduk. biler smpai turn aku gler mcm2 doa aku baca, huhu sabor jela. wat bukit, parking & 3 penjuru. amek kertas ade tulis LULUS, fuhh lega cket.

tggu turn utk test bhgian 3 lak iaitu jalanraye, lame gak tggu smpai kul 12 lebih, dah la mase turn aku tu, aku punyer urinary bladder full tank kot, terpakse tahan. hahaha. masuk lam kete wat step mcm bese la kan, bg salam n check sume. focus kot. mcm kelakar pown ade lau aku ingat balik. time nak balik da smpai akademi JPJ tu ley ckp kt aku "awk dtg minggu depan ley ?" . dlm hati aku "hah biar betol aku gagal, aku da ase kecewa gler time tu, yer ar dah la aku susah nak curi mase. kene gagal lak en, sedih2. pastu aku amek r kertas result tu, mmg aku xtgok coz lam otak aku dah set yg aku GAGAL, aku kuar & tgok mber2 aku excited gler nak taw result aku, aku ckp kt dowg aku GAGAL. pastu mber aku amek & tgok lak kertas aku & mber aku ckp " weh LULUS jer, cer ko tgok nehh". pastu aku tgok lak coz xcaye en, tp betol la wehh, xgagal pown, haha. lam ati aku hampeh tol JPJ nie kenekan aku upenyer, hampir2 aku nak menitiskan airmata wehh, hua3. skang da dpt P, kire oke la, sukee sukee sukee :D 


note : thankz cikgu kt akademi coz byk memberikan tunjuk ajar & nasihat, xlupe gak pade akak sulong aku yg selalu jer nk kondem aku, haha. dan ahli kuarge yg laen, mak abah, kwn2, juge kepada yg tercinta. hehe :)

No comments: