Thursday, October 20, 2011

kunci kejayaan


sempena malam jumaat yang mulia nie, aku nak kongsi pasal kunci kejayaan, bukan pasal kunci rumah or kunci motor oke. sebenarnyer aku pun bukan la berjaya sgt, so meh la kite same2 blaja macam mane mau berjaye okeh, hehe. dah semestinyer dalam hidup mestilah sumer orang nak berjaya, termasuklah korang semua kan3 ? aku pun same =.=" adehh tulis byk2 pun tak gune, so layan jelah. 

KUNCI KEJAYAAN
  1. taat kepada allah s.w.t & rasulNya
  2. berusaha disertai dengan istighfar & ketaqwaan
  3. meninggalkan perbuatan berdosa/tidak berfaedah
  4. jujur dalam setiap perkara yang ingin dilakukan
  5. tidak malu untuk bertanya
  6. mendengar dengan baik
  7. bersabar 
  8. sentiasa bersyukur
  9. sentiasa berdoa kepada allah s.w.t

p/s : semoga berjaya !



5 comments:

Umie Artoqiemie said...

semuga kita berjaya amin..

gadis oren said...

@umie, i'allah same2 la kite berdoa :)

fae jamal said...

nice info..thx ya!;)

H Y D E said...

terima kasih atas perkongsian..

bagi saya nombor 3,4 dan 8 itu amat perlu ditekankan :)

gadis oren said...

same2 :)