Friday, September 14, 2012

kawan baek waktu senang dan susah ? hm macam-macam

assalamualaikum ^^


malasnyer aku nak taip mukadimah bagai, so aku skip la ekk ? aci jer kan ? hehe >.< 

zaman skang yg maju, moden giler nie aku rase lebih senang nk cari musuh berbanding kawan, kalo kawan sejati tu aku rase berape ketol jer, sobs . xheran sgt la kalo skang manusia lebih selesa berdamping dengan gadjet. tah la mcm2 gadjet da skang, stakat kawan geli2 kt facebook, kt wechat, wassup n lain2 lagi bersepah. xminat sgt aku nak layan wassup ke pe mende (padahal xde npon android,haha)

tapi nak cari kwn sejati nie sgt2 susah. aku pun ade jugak kawan baek a.k.a bestfriend. nak taw ke sape ? rahsiaa oke, sape yang bace pastu dye rase dye bestfren aku, haa betol la tuu. hehehe ;D 

bagi aku dlm idop mmg tersangatlah perlu kwn, xkire la kwn fb ke, blog ke, wassup ke, kwn kerja, sekolah or kolej, semua penting. bukan gilprenn & boyprenn jer penting taww ! (saje bg amaran keras kt diri sendiri)

tapi, tapi...ha ade tapi oke, kite haruslahh berhati2 dlm memilih kwn, janganlah sampai tersalah memilih kwn, sebab dalam ramai2 xsemua pun yang betol2 ikhlas nak berkawan dengan kite. bagi aku kawan nie terbahagi kepada beberapa kategori, antaranya :

1. kawan sejati@best friend forever.
kawan sejati ialah seseorang yang sentiasa bersama2 dengan kite di waktu susah dan senang. orang yg sentiasa mendengar luahan hati kite, walaupun da ulang berpuluh2 kali (nie aku selalu buat, kesian dowg nk melayan aku, keh3)

2. kawan yg suke jaga tepi kain.
kawan jenis nie mmg xley pakai, tepi kain dalam, spender sumer nak tau. b'kawan semata-mata sebab nak amek tau pasal korang, pastu canang citer pasal korang. yang paling best, biler cerita tu da di tokok tambah siap letak ajinomoto, perencah cukup rasa sume ada sbb nak bagi lagi sedap. ish3

3. kawan tikam belakang.
kawan jenis yang nie mmg xsyok la, xngaku kawan pun xpe, kalo betol kawan xkan sanggup tikam belakang kawan sendiri betol x ? dah la tikam, kalo xsaket xpe, nih saket hati nie sape nak tanggung ? bab dose ko pandai la tanggung sendiri k. huhuhu

4. kawan biskut chipsmore.
kawan mcm nie plak sekejap ada, sekejap takde, rase mcm magic plak. yela time dye susah mcm kucing mengesel jer nak mintak tolong. time kite susah ? belom pape dah hilang. kawan ke nie ? lu pikir sendiri.

p/s : korang dlm kategori yg mana ? btw aku sayang semua kwn2 aku & aku sentiasa ingat korang k, xkire la jahat ke baek ke, so far xde lagi kot yg jahat gler2. huhu. semua ada kekurangan & kelebihan masing2. yg mana terkurang tu lupekan lah, mari mula hidop baruu ! yey ;)


betol jugak kan ? hm, hm, ;p
kbai



Wednesday, September 5, 2012

setelah hampir setahun tak jumpe, akhirnya......

assalammualaikum..


semalam hari selasa kan ? kemarin hari senin kan kan kan ? ye dok korang ? hmm betul lah tu, aku baru lepas cek kalendar =.=' 

oke, hari senin baru nie happy gilerr, coz dapat jumpe aku punyer bff time belajar kt kolej dulu ! almost one year xjumpe kot. akhirnya dpt jugak jumpe :D 

balik je keje terus siap2 jumpe dorang kt berjaya megamall kuantan, dorang da berjimba dulu sebelum aku datang, tak aci :'( tp xpela . mule2 round satu mall then ktorang decide nak pegi karoke kt kuantan parade. aku last karoke tahun lepas ngan dorang, pastu da keje xde makna dah nak g karoke, xde geng T__T
kt tempat karoke, sempat lagi posing2.

siap karoke round2 kt kuantan parade plak, pastu pegi lepak2 kt teluk cempedak, lepak2 tepi pantai. byk sgt kenangan kitorang kt bumi kuantan nie, terutama bg aku, sbb dari aku abes spm lagi aku da duk kuantan. buat diploma pun kt kuantan, now kerja pun kt kuantan. so life aku mmg kt kuantan ^^
nie otw nk p teluk cempedak.


huhu da lame xbermanje dengan mokcik2 nie, rinduuu !

last picture ;)

oke da penat lepak2, snap gamba, perot pun da bunyi lagu goyang inul, nak senang makan mcD jer kt TC. lagipun nak cepat, nak hantar cyeda pegi terminal plak, dye nak balik kedah . 

hmm jam da nak kul 9mlm waktu nie da xbest, cyeda da nak naek bus. yang sara xabes2 duk ckp sedih. huhu lawak pun ade. tp aku ckp xpela lain kali kiter hangout lagi. 


lepas hantar cyeda, aku hantar sara pulak balik lepar. yang xmenahan time aku dari lepar nak balik rumah sewa. huhu seramm wehh, kiri kanan hutan sawit. dah la sowg2. mmg aku xpandang dah cermin. drive laju2 . haha . akhirnyer sampai jgak kt umah ;) mujur ceq tak pape. keh3

tQ for reading, kbye !





Sunday, August 26, 2012

selamat hari raya aidilfitri

assalammualaikum..

selamat hari raya korang ! sedar xsedar hari nie dah pun masuk syawal yg ke 8. sekejap jer masa berlalu kan ? rase mcm baru semalam sambut hari raya. xpuas lak rase, hm hm maklom la tahun 2012 nie dah xsama mcm tahun2 sebelum nie, tahun nie da ade komitmen ngan kerja, so cuti raya pun sekejap jer. raya keempat da start kerja. duet raya pun da xdapat. hu hu hu. lau ade pun mak & abah jer yg kasik kt anak manje dowg nie. haha. manje la sgt (mata ke atas)

aku balik kampung sehari sebelom raya, dekat2 nak bukak pose jugak la baru smpai. 2 jam jer perjalanan, jln xjem langsung, mcm bukan nk raya plak. huhu. tp ase cm sedih lak raya tahun nie sbb xley nk spend masa dengan family, terutama mak & abah. persiapan sumer ala kadar jer, aku juz sempat beli kueh raya jer kt mak. dah tu pagi raya aku sowg jer anak mak & abah yang ada, yang laen turn rumah mak mertua. abg yg sowg tu plak kt lubnan. mujur ade pak sedara, sepupu sepapat raya ngan kami, xdela sunyi sgt, dan yang penting mak abah happy !


tahun nie tema warna kelabu ;)

posing2 jap.

posing lagi, walaupun nmpak cm kayu jer. huhu

dengan family belah abah, tp nie baru cket jer. 

raya kedua berjubah hijau.

en. sayang datang beraya kt rumah, tq dtg dari dungun ke jengka 

p/s : selamat hari raya maaf zahir dan batin ;)